FAQs
1. Vad gör en virtuell assistent?
Vi kan hantera alla era behov kring en administrativ assistent. Våra virtuella assistenter har många olika färdigheter. Deras vanliga uppgifter är marknadsföring på sociala medier, digitala design tjänster såsom webbdesign, grafisk design, mm. Även flerspråkiga tjänster, copywriting, kundtjänst och verkställande administration. Dock så är inte deras kapacitet begränsade till endast dessa uppgifter. Våra virtuella assistenter är snabblärda och flexibla. Om ni har möjlighet att utbilda, så kan våra assistenter utföra precis alla uppgifter som går att utföra på distans. För mer information, vänligen besök www.virtualassistants.se.
2. Hur ser arbetstiderna ut för de virtuella assistenterna?
Oavsett vart eller i vilken tidszon du befinner dig, så anpassar sig våra virtuella assistenter sitt tidsschema utifrån när ni behöver dem.
3. Blir jag tilldelad en dedikerad VA?
Ja! Ni blir tilldelade en dedikerad VA som er dagliga kontaktperson. Behandla din VA precis som en vanlig anställd och träna upp dem för att utföra uppgifterna så som ni vill att de blir utförda. Våra virtuella assistenter har genomgått en gedigen utbildning på de vanligaste arbetsuppgifterna som våra klienter har ett behov av. Eftersom varje klient har sina egna krav beroende på typ av verksamhet man bedriver, så rekommenderar vi att man spenderar tid med sin VA till en början. Detta för att artikulera vad verksamhetens behov är, vad man behöver få gjort och vilka krav ni har på assistenten. Genom att spendera lite tid i början med sin VA så gynnar det verksamheten i längden.
4. Hur kommer jag i kontakt med min VA?
Våra assistenter använder sig vanligtvis av WhatsApp, Connecteam och Discord för deras huvudsakliga kommunikation med klienten. Men, du kan välja den applikation som passar dig bäst för att kommunicera med din VA.
5.Vad händer efter att jag skrivit upp mig?
En av våra Virtuella verkställande administratör assistenter kontaktar dig inom 24 till 48 timmar. Därefter tilldelar de dig den bästa kandidaten som dedikerad beroende på era behov. Du kan skriva upp dig via vår kontakt sida.
6.Vad händer om jag inte är nöjd med min nuvarande VA?
Du kan alltid nå oss genom att maila support@virtualassistants.se och diskutera era bekymmer som ni kanske har. Vi tilldelar en ny VA vid behov.
7.Kan jag avbryta när som helst?
Om du önskar att avsluta tjänsten, måste du göra detta innan den förnyas för följande månads prenumeration.
8.Hur håller jag koll på mina timmar med VA?
Vi skickar en daglig rapport med alla detaljer kring utförda arbetsuppgifter, tiden det tog samt status för varje uppgift. I rapporten finns även kommentarer och mycket mer om du valt att få med det i rapporten.
9.Hur fakturerar Scandinavian Virtual Assistants?
Vi fakturerar den månatliga prenumerationsavgiften till det betalkort som angavs vid registreringen. Din betalningsplan förnyas automatiskt för nästkommande månad utan föregående meddelande, såvida inte du avbrutit ditt medlemskap. Om du önskar att avbryta ditt medlemskap, måste du göra detta innan din prenumeration förnyas.
10.I vilka länder är era tjänster tillgängliga?
Våra virtuella assistenter tillgodoser klienter främst i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Men vi kommer även att expandera till fler länder i Europa och runt om i världen där behovet av virtuella assistenter finns.
11.Hur mycket kostar en virtuell assistent?
Våra paket kostar från 3999sek. Första månaden erbjuder vi 50% rabatt på vald pris plan. Detta eftersom din virtuella assistent i första månaden genomgår upplärning och kommer att börja bli bekant med tilldelade uppgifter och själva företaget. För detaljerade pris planer Klicka här.